pasek-lic

Breadcrumbs

Wycieczka do Londynu i Oksfordu

W dniach 3-8 marca br. uczniowie Klasycznego Liceum udali się na pełną niezapomnianych momentów wycieczkę do Londynu i Oksfordu.

Po przyjeździe do Londynu rozpoczęliśmy zwiedzaniedzielnicy Westminster, gdzie mieliśmy okazję podziwiać Brytyjski Parlament oraz słynną wieżę zegarową z Big Benem. Następnie udaliśmy się do Opactwa Westminster, aby zgłębić historię i architekturę tego niezwykłego miejsca. Nasza trasa prowadziła przez dzielnicę rządową do placu Trafalgar, a tuż obok w Galerii Narodowej, podziwialiśmy m.in. słynne „Słoneczniki” Vincenta van Gogha. WMuzeum Historii Naturalnej mieliśmy niepowtarzalną okazję do zgłębienia tajemnic naszego świata od dinozaurów po skarby oceanów oraz do odkrywania nauki w interesujący i przystępny sposób.

Drugiego dnia wybraliśmy się do Oksfordu, gdzie czekały nas niezwykłe zabytki i atmosfera studenckiego miasta. Spacerując uliczkami historycznego centrum uniwersyteckiego odkrywaliśmy kolejne skarby, takie jak biblioteka Bodleian, kościół uniwersytecki oraz teatr Sheldonian. Zwiedzanie zakończyliśmy w kolegium Christ Church z przepiękną katedrą.

Kolejny dzień był pełen uroku londyńskich ulic i zabytków. Rozpoczęliśmy od Pałacu Buckingham oraz spaceru przez Park St. James, Plac Piccadilly, dzielniceMayfair,Soho, Chinatown czy Covent Garden. Atrakcją na zakończenie dnia była wizyta w muzeum figur woskowych Madame Tussauds. Mogliśmy tam spotkać się twarzą w twarz z wizerunkami największych sław światowego kina, muzyki, polityki i sportu.

Ostatni dzień rozpoczęliśmy pod Tower of London, niespiesznie przeszliśmy przez Tower Bridge do dzielnicy Southbankgdzie spacerując podziwialiśmy teatr The Globe, galerię Tate Modern oraz przepiękny widok na wieżowce w centrum, mostem milenijnym trafiliśmy do imponującej Katedry św. Pawła i wróciliśmy na obiad na Borough Market.Pożegnaliśmy Londyn z wysokości udając się na półgodzinną przejażdżkę wagonikami London Eye i niewiele dłuższy rejs po Tamizie.

Wycieczka była intensywna, pełna emocji i niezapomnianych chwil. Przejechaliśmy ponad 3 tysiące kilometrów i zrobiliśmy pieszo prawie 100 tysięcy kroków.Dziękujemy wszystkim uczestnikom za wspaniałą atmosferę i chęć poznawania nowych miejsc i kultur. Mamy nadzieję, że te wspomnienia zostaną z nami na długo.