pasek-sp

Breadcrumbs

Dni skupienia nauczycieli

W dniach 16-17 lutego br. nauczyciele Zespołu Szkół im. ks. Stanisława Konarskiego w Skierniewicach wzięli udział w dorocznym skupieniu. Zazwyczaj wyjazd wiązał się z obchodami Dnia Edukacji Narodowej. W tym roku, w związku z obchodami srebrnego jubileuszu 25-lecia istnienia liceum nasze wyjazdowe rekolekcje przeniesione zostały na weekend po środzie popielcowej.

Tym razem gościliśmy w budynku, w którym do niedawna mieściło się Wyższe Seminarium Duchowne w Łowiczu, a aktualnie pełni funkcję Domu Modlitwy i Formacji diecezji łowickiej. Naszą przewodniczką po rozważaniach życia duchowego była Pani dr Iwona Zielonka – dyrektor wydziału ds. nowej ewangelizacji kurii płockiej. Hasłem, które nas inspirowało zostało ujęte w słowach „Nauczyciel jako uczeń-misjonarz”. W piątkowy wieczór po kolacji zastanawialiśmy się nad naszą tożsamością, nad tym kim jesteśmy i na czym budujemy, aby po raz kolejny uświadomić sobie naszą godność dzieci Bożych. Następnie odnowiliśmy nasze przyrzeczenia chrzcielne, wyrzekając się zła i wyznając naszą wiarę, aby gestem zanurzenia dłoni w wodzie święconej uczynić znak Krzyża Świętego. Na zakończenie rozważaliśmy stacje drogi krzyżowej, do których rozważania napisali sami nauczyciele. Było to bardzo poruszające spojrzenie naszych koleżanek i kolegów na powołanie i misję nauczyciela, w której jest obecny Jezus Chrystus.

W sobotę po jutrzni, śniadaniu i konferencji udaliśmy się na zwiedzanie łowickiej bazyliki katedralnej, skarbca i krypt Prymasów Polski. Była to niesamowita podróż po Wawelu Mazowsza. Po powrocie, gorącej herbacie i obiedzie była krótka sposobność, aby ze sobą pobyć w mniejszych grupach i trochę porozmawiać. O godzinie 15:00 odmówiliśmy Koronkę do Bożego Miłosierdzia i wysłuchaliśmy kolejnej konferencji. Centralnym wydarzeniem i zwieńczeniem skupienia była Msza święta, której przewodniczył i podczas której homilię wygłosił ksiądz dyrektor Piotr Karpiński. Mszę świętą koncelebrowali ksiądz prefekt Kamil Goc i dyrektor Domu Modlitwy i Formacji – ks. Sylwester Bernat.

Czas skupienia, wspólnego słuchania Słowa Bożego i bycia razem na długo pozostanie w naszej pamięci.